søndag 14. september 2014

I tåka

Hittil i høst har det meste vært helt i tåka hva fuglefoto angår for min del , spesielt nå på lørdag morgen. Var på plass i Gjerpensdalen før sola, og disen lå ganske tett. Mens jeg sitter der og venter, med max 50 meter sikt i morradisen, setter jammen duejegerne i gang og plaffer løs like i nærheten...tok en prat med ham etterpå og han kunne forsikre meg at jakta forgikk på en helt safe måte...det var godt å høre.

Bildene ble også i tåka den dagen.

 




 

9 kommentarer:

  1. wow virkelig flotte tåke bilder !

    SvarSlett
  2. Fine tåke bilder, like best det siste der du fikk med en hvitkinngås blant grågjessene.

    SvarSlett
  3. Dette ble jo flott, likte alle men best det første og siste.

    Ottar

    SvarSlett
  4. bildene blei tøffe de, spesielt de to siste. flaks du fortsatt er i live

    SvarSlett
  5. Flotte bilder Robert. Spesielt det siste med gjessa! Vet ikke helt hva jeg skal som om de som jakter der nede. Overvar noen som skjøt vilt og hemningsløst i skumringa (les: nesten mørkt) etter ender. De også forsikret om at det var helt forsvarlig altså. De så til om med hvilken art det var før de skjøt. Slik at de ikke skjøt ikke lovlige og sjelde arter som snadderand, knekkand, skjeand. Fantastisk syntes nå jeg som sliter med å bestemme hunnfargede individer av disse artene på dagtid. Er ikke videre imponert over disse individer.....

    SvarSlett
  6. Artig med hvitkinngåsa som har kastet seg på lasset :)

    SvarSlett
  7. Wow, taking in the fog, really beautiful, thanks.

    SvarSlett
  8. Så gøy! Så hvitkinngåsa i plogen over børsesjø - nå kan ingen påstå at jeg bløffet iallfall :-) Flotte bilder

    SvarSlett